Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že zaznamenáváme náhlý nárůst přepravních objednávek, což se v současné době může projevit prodloužením dodací lhůty zásilek.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Zimní

ADAC (DE) 2019

Šířka
205
Profil
65
Průměr
16

V prvních třech modelech s celkovým hodnocením „uspokojivé“ Continental jasně ukazuje své výhody jak na suchých tak i na mokrých silnicích, na sněhu je pouze výsledek brzdění na mírně nižší úrovni. Díky svému mírně vyššímu opotřebení je Continental VanContactWinter zvláště vhodný pro vozidla s nízkým nebo středním ročním dojezdem.
Produkt Michelin ukazuje své výhody na zimních silnicích a dosahuje vyšších ujetých kilometrů, což je dobrý kompromis pro jezdce na velké vzdálenosti.
Skóre Pirelli na suchých silnicích vykazuje mírné výhody, pokud jde o spotřebu paliva, ale slabší zatáčky na mokru a na sněhu jsou o něco výraznější než u ostatních dvou.
Na suchých silnicích postrádá většina produktů přesnost: Pneumatiky reagují na povely řízení opožděně a stabilizace vozidla trvá déle - hovorově je vše trochu houbovité. Pouze Continental, Pirelli a Maxxis si v tomto kritériu vedou dobře.
Na mokrých silnicích přesvědčí třetina zkušebního pole dobrou přilnavostí, krátkou brzdnou dráhou a dobrou stabilitou při zatáčení. Mnoho uchazečů je však odsouzeno k průměrnému chování při aquaplaningu - indikaci charakteristiky bahna. Pouze Continental tedy dosahuje dobrého úsudku ve vlhkých podmínkách.
Na sněhu se jen Michelin a Uniroyal chovají přesvědčivě, Continental postrádá brzdnou sílu. Většina modelů vykazuje slabiny při bočním vedení na sněhu.
Pokud jde o najeté kilometry, žádná pneumatika vyloženě nezáří. Dosah 40 000 kilometrů pro pneu Falken není špatný, ale není „velmi dobrý“. Pro srovnání, nejlepší letní pneumatika měla najetých více než 80 000 kilometrů.
Model dceřiné společnosti Michelin BFGoodrich vyniká velmi slabým bočním vedením na mokrých silnicích, konkurenti společností Sava, Goodride a Maxxis vykazují stejně slabé boční vedení na sněhu. Verdikt všech čtyř účastníků je proto „špatný“.

Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení
Continental VanContactWinter 2,3 2,4 2,7 2,7 3,1 3,1 - 3,0 Uspokojivé
Pirelli Carrier Winter 2,4 3,3 2,8 2,7 3,4 3,4 - 2,5 Uspokojivé
Michelin Agilis Alpin 3,4 2,9 2,5 2,4 3,2 3,2 - 2,0 Uspokojivé
Vredestein Comtrac 2 Winter 2,9 2,6 3,7 2,5 3,7 3,7 - 2,5 Dostatečné
Goodyear Cargo Ultra Grip 2 3,9 2,8 3,7 2,5 2,8 2,8 - 2,5 Dostatečné
Falken Eurowinter VAN01 3,2 3,2 4,0 2,3 2,6 2,6 - 2,0 Dostatečné
Bridgestone Blizzak W810 4,1 4,0 2,6 2,8 3,7 3,7 - 3,0 Dostatečné
Kumho PorTran CW51 4,1 3,6 3,0 2,6 3,0 3,0 - 3,0 Dostatečné
Matador MPS530 Sibir Snow Van 4,1 3,2 2,6 2,8 3,8 3,8 - 3,0 Dostatečné
Uniroyal Snow Max 2 4,2 3,1 2,2 2,8 3,9 3,9 - 3,0 Dostatečné
Yokohama WY 01 3,2 4,2 3,0 2,5 2,5 2,5 - 2,5 Dostatečné
Sava Trenta M+S 4,1 2,7 4,7 2,8 3,3 3,3 - 2,5 Nedostatečné
BFGoodrich Activan Winter 3,4 4,9 3,1 2,3 3,3 3,3 - 2,0 Nedostatečné
Goodride SW 612 3,6 3,1 4,9 2,3 3,4 3,4 - 3,0 Nedostatečné
Maxxis Vansmart Snow WL2 2,5 2,7 5,0 2,4 2,8 2,8 - 2,5 Nedostatečné
Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení

Hodnotí se jako ve škole:
1 = nejlepší
6 = nejhorší

Nahoru