- Šířka
- 225
- Profil
- 40
- Průměr
- R18
- 92W
Continental
PremiumContact 6
-
Zesílená
Vítěz testu letních pneumatik ADAC 2020 : Continental a Michelin. Testovalo se na automobilu VW Golf Montage. Pouze čtyři pneumatiky jsou v testu hodnoceny jako „dobré“. Jsou ale skutečně všestranné. Nabízejí vyvážené jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. Jejich chování při řízení je přesné a příjemné, a proto je lze velmi bezpečně řídit i na hranici limitu.
Tentokrát jsou v čele testu ADAC pneumatiky Continental PremiumContact 6 a Michelin Pilot Sport 4. S vynikajícími brzdnými hodnotami se Conti zaměřuje především na perfektní přilnavost za mokra, ale potýká se s poněkud vyšším hlukem a poněkud horšími výsledky na suché vozovce. Michelin je zde o něco lepší, také co se týče spotřeby paliva.
Dále v pořadí Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 a Maxxis Victra Sport 5 jsou také příjemně vyvážené na suchých a mokrých površích a nabízejí dobrý výkon. Maxxis - pro nás stále relativně neznámý - je značka tchajwanského výrobce pneumatik Cheng Shin, přinejmenším na devátém místě mezi největšími světovými výrobci pneumatik. Pokud jde o míru opotřebení, žádná ze čtyř „dobrých“ pneumatik nemá problémy.
Tři produkty těsně minuly hodnocení „dobré“ a to: Nexen N*Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 a Vredestein Ultrac Vorti. Oslňují dobrými výsledky na suchu a v nízkém opotřebení, ale v důsledku testů na mokru jim byla známka snížena. To je do značné míry způsobeno zhoršenou ovladatelností právě za mokra, ve které hrálo důležitou roli boční vedení a kombinace bočního vedení a trakce. Nexen také dosáhl nejhoršího výsledku ze všech testovaných pneumatik v aquaplaningu při zatáčení.
Za zmínku rozhodně stojí Pirelli P Zero. Nabízí zdaleka nejlepší vlastnosti na suchu a také druhý nejlepší výkon za mokra ve srovnání všech testovaných pneumatik, ale při měření spotřeby paliva a v opotřebení zaostává. Kvůli devalvaci v těchto disciplínách nabízí pouze uspokojivý výsledek. Může to však být velmi dobrá alternativa, zejména pro občasné řidiče, kteří si cení vynikajícího jízdního výkonu.
Jinak, jak se očekávalo, všechny testovací pneumatiky UHP poskytují dobré výsledky na suchých silnicích - s výjimkou modelů Rotalla Setulla S-Pace RU01 a Falken Azenis FK510. Přestože dosahují krátké brzdné dráhy při 100 km/h, mají slabé stránky, pokud jde o jízdní vlastnosti. Zejména když se teploty pneumatik zvyšují při vyšších rychlostech. Řízení v zatáčkách je nepřesné a mají tendenci k přetáčivosti.
Rotalla pracuje přiměřeně pouze na mokrých silnicích. Při měření brzdné dráhy a jízdních schopností dopadá na konec testovacího pole kvůli nízké úrovni přilnavosti.
Název pneumatiky | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Komfort | Hlučnost | Valivý odpor | Opotřebení | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental PremiumContact 6 | 2,4 | 1,7 | - | - | 3,6 | 3,6 | - | 2,0 | Dobré |
Michelin Pilot Sport 4 | 1,9 | 2,0 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 2,0 | Dobré |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 1,7 | 2,3 | - | - | 3,1 | 3,1 | - | 2,0 | Dobré |
Maxxis Victra Sport 5 | 2,0 | 2,2 | - | - | 2,8 | 2,8 | - | 2,0 | Dobré |
Nexen N*Fera Sport | 2,2 | 2,6 | - | - | 3,1 | 3,1 | - | 2,0 | Uspokojivé |
Sava Intensa UHP 2 | 1,8 | 2,7 | - | - | 3,1 | 3,1 | - | 2,0 | Uspokojivé |
Vredestein Ultrac Vorti | 2,5 | 2,7 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 2,0 | Uspokojivé |
Falken FK-510 | 2,9 | 2,4 | - | - | 3,0 | 3,0 | - | 2,0 | Uspokojivé |
Bridgestone S 001 | 1,7 | 3,0 | - | - | 3,5 | 3,5 | - | 2,5 | Uspokojivé |
Kumho Ecsta PS71 | 2,4 | 2,3 | - | - | 3,3 | 3,3 | - | 3,0 | Uspokojivé |
Nokian Powerproof | 2,4 | 2,4 | - | - | 2,8 | 2,8 | - | 3,0 | Uspokojivé |
Pirelli PZero | 1,3 | 1,8 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 3,0 | Uspokojivé |
Toyo Proxes Sport | 2,0 | 2,8 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 3,0 | Uspokojivé |
Hankook K 127 Ventus S1 evo3 | 2,0 | 3,1 | - | - | 3,4 | 3,4 | - | 2,5 | Uspokojivé |
Cooper Zeon CS-Sport | 2,0 | 3,3 | - | - | 3,2 | 3,2 | - | 2,0 | Uspokojivé |
Rotalla Setulla S-Pace RU01 | 2,9 | 3,6 | - | - | 2,8 | 2,8 | - | 2,0 | Neuspokojivé | Název pneumatiky | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Komfort | Hlučnost | Valivý odpor | Opotřebení | Celkové hodnocení |
Hodnotí se jako ve škole
1 = nejepší
5 = nejhorší
Stabilita - sucho | 2.3 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.0 |
Brždění - sucho | 1.3 |
Brždění - mokro | 1.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 1.7 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 2.7 |
Spotřeba paliva | 1.9 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 1.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.5 |
Brždění - sucho | 1.5 |
Brždění - mokro | 1.9 |
Akvaplaning podélný - mokro | 3.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 1.8 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.3 |
Vnější hlučnost | 2.9 |
Spotřeba paliva | 1.9 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 2.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.8 |
Brždění - sucho | 1.5 |
Brždění - mokro | 2.1 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.5 |
Ovladatelnost - mokro | 1.9 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 1.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 2.6 |
Spotřeba paliva | 2.4 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 2.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.3 |
Brždění - sucho | 1.5 |
Brždění - mokro | 1.9 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.5 |
Ovladatelnost - mokro | 2.9 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.5 |
Vnější hlučnost | 2.6 |
Spotřeba paliva | 1.9 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 1.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.8 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 2.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.5 |
Ovladatelnost - mokro | 2.9 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.5 |
Vnější hlučnost | 2.7 |
Spotřeba paliva | 1.6 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 3.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.3 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 2.4 |
Akvaplaning podélný - mokro | 3.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 2.8 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 3.3 |
Vnější hlučnost | 2.5 |
Spotřeba paliva | 2.4 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 3.3 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 3.0 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 2.1 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 2.4 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 3.3 |
Vnější hlučnost | 2.7 |
Spotřeba paliva | 2.0 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 1.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.5 |
Brždění - sucho | 1.5 |
Brždění - mokro | 2.8 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.5 |
Ovladatelnost - mokro | 3.4 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 3.3 |
Vnitřní hlučnost | 3.8 |
Vnější hlučnost | 3.1 |
Spotřeba paliva | 2.1 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 3.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.5 |
Brždění - sucho | 1.5 |
Brždění - mokro | 1.9 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.5 |
Ovladatelnost - mokro | 2.3 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 3.3 |
Vnitřní hlučnost | 3.5 |
Vnější hlučnost | 3.0 |
Spotřeba paliva | 2.0 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 2.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.5 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 1.9 |
Akvaplaning podélný - mokro | 3.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 2.3 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 2.7 |
Spotřeba paliva | 2.0 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 1.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.0 |
Brždění - sucho | 1.3 |
Brždění - mokro | 1.9 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 0.9 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 1.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.3 |
Vnější hlučnost | 2.5 |
Spotřeba paliva | 2.7 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 1.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.8 |
Brždění - sucho | 2.3 |
Brždění - mokro | 2.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 3.3 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 2.8 |
Spotřeba paliva | 2.0 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 2.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.8 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 2.8 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 3.8 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.8 |
Vnější hlučnost | 2.9 |
Spotřeba paliva | 1.8 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 2.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.0 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 3.1 |
Akvaplaning podélný - mokro | 3.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 3.8 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 3.5 |
Vnější hlučnost | 2.8 |
Spotřeba paliva | 2.5 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 3.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 3.0 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 3.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 3.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 3.0 |
Ovladatelnost - mokro | 4.3 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 3.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 2.7 |
Spotřeba paliva | 1.6 |
Opotřebení | 2.0 |