Zimní
ADAC (DE) 2021
- Šířka
- 225
- Profil
- 50
- Průměr
- 17
Správná přilnavost na sněhu, ledu a mokru je v chladném období životně důležitá - a zimní pneumatiky to nabízejí. Ale který je nejlepší? 18 aktuálních pneumatik pro vozy střední třídy v testu ADAC - a dvě zcela selhávají.
Testovaný rozměr 225/50 R17 s rychlostní třídou V (až 240 km/h) je rozšířen u vozidel střední třídy, jako je Audi A4 nebo BMW řady 3. Pro test zimních pneumatik 2021 bylo pod mikroskop zařazeno 18 modelů této velikosti - a celkový výsledek je ambivalentní. Dobrá zpráva: doporučujeme zejména tři pneumatiky a i široký rozptyl dalších třinácti pneumatik si stále vede dobře. Zde stojí za to podívat se na detaily, protože v závislosti na individuálním jízdním profilu se může uspokojivý (a obvykle levnější) testovací kandidát osobně ukázat jako doporučitelný.
Je však alarmující, že Goodride Z-507 Zuper Snow a Linglong Green-Max Winter UHP vykazují tak závažné nedostatky v disciplínách souvisejících s bezpečností, že jejich výkon byl klasifikován jako „špatný“, a proto tyto výrobky nelze doporučit.
Dunlop Wintersport 5, Michelin Alpin 6 a Goodyear UltraGrip Performance + lze bez výhrad doporučit. Všechny tři poskytují dobré výsledky ve všech hlavních kritériích, takže jsou velmi vyvážené. A přesto stojí za to se podívat na podrobná hodnocení, protože se zaměřují na mírně odlišné nuance.
Tak se Dunlopu daří vytvářet rekord na sněhu - v kombinaci s nejnižší spotřebou paliva nejvyšší trojice. Michelin Alpin 6 naproti tomu tradičně vykazuje nejmenší opotřebení a v této dimenzi je ještě ostřejší na suché a mokré vozovce. A Goodyear je někde uprostřed, má dobré výkony ve všech disciplínách, ale bez nejlepších výsledků.
Pneumatiky, které jsou ve verdiktu ADAC „uspokojivé“, uvádí společnost Krisalp HP od dceřiné společnosti Michelin Kleber, jejíž jízdní vlastnosti na mokru jsou o něco slabší než nejlepší v testu a toto individuální skóre jen sotva ovlivňuje celkové skóre.
Hodnocení je u následujících čtyř pneumatik poněkud jasnější. V případě Bridgestone Blizzak LM005 vede výkon v testu opotřebení ke znehodnocení celkového hodnocení, ale uspokojivě si vedl pouze na sněhu. Celkové hodnocení pneumatiky Continental WinterContact TS 860 je kvůli slabým stránkám na suché vozovce sníženo, ale jinak neklouže. Snad jeho nástupce TS870, který je již na trhu a bude součástí příštího testu ADAC, lépe ovládá disciplínu jízdy na suchu.
Nexen Winguard Sport 2 má také sníženo hodnocení kvůli opotřebení, ale nepřekračuje uspokojivé hodnocení ani za sucha, mokra a sněhu.
Celkové hodnocení ESA-TECAR Supergrip Pro, Sava Eskimo HP2 a Fulda Kristall Control HP 2 bylo sníženo kvůli nedostatkům v suchých a mokrých podmínkách. V případě Supergrip Pro, který obvykle prodává obchodní společnost Tecar v Německu prostřednictvím přidružených značkových prodejců automobilů, je třeba zdůraznit, že v testu nejlépe obstál ve spotřebě paliva. A Eskimo HP2 od slovinské dceřiné společnosti Goodyear Sava mělo na našem testovacím vozidle Audi A4 nejhlasitější valivý hluk.
U zbývajících pěti pneumatik vedou různé důvody k devalvaci celkového hodnocení. Firestone Winterhawk 4 nepříliš obstál na suchu, ale ve všech ostatních hlavních kritériích získal dobré hodnocení. Nokian Snowproof P je naopak přesvědčivý na suché vozovce, ale zase má slabiny jak na mokru, tak na sněhu. U Pirelli Winter Sottozero 3 jsou tentokrát jízdní vlastnosti za sucha a mokra i na ledu hodnoceny pouze jako „uspokojivé“. Toyo Observe S944 ukazuje slabiny na mokru a na sněhu a Maxxis Premitra Snow WP6 na sněhu a ledu.
Název pneumatiky |
Sucho |
Mokro |
Sníh |
Led |
Komfort |
Hlučnost |
Valivý odpor |
Opotřebení |
Celkové hodnocení |
Dunlop Winter Sport 5 |
2,4 |
2,5 |
1,5 |
2,5 |
3,4 |
3,4 |
- |
2,5 |
Dobré |
Michelin Alpin 6 |
2,1 |
2,3 |
2,4 |
2,2 |
3,1 |
3,1 |
- |
1,5 |
Dobré |
Goodyear Ultra Grip Performance+ |
2,5 |
2,5 |
2,2 |
2,5 |
3,0 |
3,0 |
- |
2,5 |
Dobré |
Kleber Krisalp HP3 |
2,4 |
2,7 |
1,7 |
2,2 |
2,8 |
2,8 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Bridgestone Blizzak LM005 |
1,9 |
1,6 |
2,8 |
2,4 |
3,3 |
3,3 |
- |
3,0 |
Uspokojivé |
Continental WinterContact TS 860 |
3,0 |
1,9 |
2,1 |
2,2 |
3,0 |
3,0 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Nexen Winguard Sport 2 |
2,8 |
2,8 |
2,6 |
2,1 |
2,7 |
2,7 |
- |
3,0 |
Uspokojivé |
Vredestein Wintrac Pro |
2,3 |
2,3 |
2,2 |
2,5 |
3,4 |
3,4 |
- |
3,0 |
Uspokojivé |
ESA+TECAR SUPERGRIP PRO |
3,1 |
2,8 |
2,1 |
2,3 |
3,1 |
3,1 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Sava Eskimo HP 2 |
3,0 |
3,1 |
2,2 |
2,4 |
4,0 |
4,0 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Fulda Kristall Control HP2 |
3,2 |
3,0 |
2,4 |
2,5 |
3,7 |
3,7 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Firestone Winterhawk 4 |
3,3 |
2,1 |
1,9 |
2,1 |
2,9 |
2,9 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Nokian WR Snowproof P |
2,2 |
3,3 |
2,7 |
2,1 |
2,8 |
2,8 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Pirelli Winter SottoZero III |
3,3 |
2,9 |
1,6 |
3,0 |
3,6 |
3,6 |
- |
2,5 |
Uspokojivé |
Toyo Observe S944 |
2,5 |
3,3 |
2,9 |
2,1 |
3,4 |
3,4 |
- |
3,0 |
Uspokojivé |
Maxxis Premitra Snow WP6 |
2,1 |
2,3 |
3,4 |
2,8 |
3,4 |
3,4 |
- |
3,0 |
Uspokojivé |
Goodride Z-507 Zuper Snow |
3,8 |
3,3 |
5,5 |
3,1 |
3,8 |
3,8 |
- |
3,5 |
Nedostatečné |
Linglong Green-Max Winter UHP |
3,5 |
5,5 |
2,2 |
2,4 |
3,3 |
3,3 |
- |
2,5 |
Nedostatečné |
Název pneumatiky |
Sucho |
Mokro |
Sníh |
Led |
Komfort |
Hlučnost |
Valivý odpor |
Opotřebení |
Celkové hodnocení |
Hodnotí se jako ve škole :
1 = nejlepší
5 = nejhorší