Letní
ÖAMTC (AT) 2004
- Šířka
- 225
- Profil
- 45
- Průměr
- 17
Zde jsme se zaměřili na několik málo vzorků. Nejdůležitější poznatek: Pozor při aquaplaningu. Stopa plná vody způsobí aquaplaning při použití širokých pneumatik rychleji, nikoliv až při rychlosti 100 km/h, ale někdy už i při rychlosti 80 km/h. Obzvláště zde platí bezpečnostní formule Rakouského automotoklubu ÖAMTC 4x4x4. Ta říká: jezdit vždy se čtyřmi stejnými pneumatikami, nepoužívat je déle než čtyři roky a nikdy s hloubkou profilu pod 4 mm. Fakt, že Pirelli P Zero Rosso při aquaplaningu poněkud bojuje, Italům vadí, je to však lehce vysvětlitelné. Asimetrico má totiž kongeniálního partnera, a sice pneumatiku typu Direzionale. V systému Pirelli P Zero odborníci doporučují na přední ose směrově orientovanou pneumatiku Direzionale, která vytlačuje vodu před sebe a Asimetrico potom může uplatnit plnou přilnavost a stranové ovládání vozu na zadní ose. Majitelé vozu Porsche tuto vlastnost dokáží ocenit. Kdo nemá tak vysoké ambice, volí pneumatiku P Zero Nero, skvělou univerzální pneumatiku, která se již osvědčila v mnohých testech. Dunlop SP Sport 9090 je optimalizovaná pneumatika Sp Sport 9000, na vlhké vozovce téměř neporazitelná, což je však vykoupeno vyšším oděrem. Je však s podivem, jak Sportrac 2 od Vredesteinu stále drží krok. O jeden stupínek výše by byla ještě senzační pneumatika Vredestein Ultrac, ale to už je zase jiná kapitola.
Způsob hodnocení:
V testu se hodnotí systémem čím nižší, tím lepší.
0 = nejlepší známka
5 = nejhorší známka