Akvaplanink - Přílišné množství vody na silnici vytvoří pod styčnou plochou pneumatiky vodní vrstvu, která znemožní ovládání automobilu. Hankook a Dunlop jako první ztrácejí kontakt s vozovkou již v rychlosti 89,7 km/h. Michelin Pilot Primacy je proti akvaplaninku nejvíce odolný, ztrácí však adhezi již o 3 km/h později.
Číslo v testu udává rychlost při ztrátě adheze (km/h)
Akvaplanink v zatáčce - Také v zatáčce může dojit k akvaplaninku. Nesouměrný profil vede na vnitřní straně styčné plochy k lepšímu odvodu vody, zatímco vnější část přenáší boční síly. Zkušební pole bylo narovnané těsně pohromadě - nejlépe dopadlo Kumho Ecsta KH 11, nejhůře dokáží vytěsnit vodu zpod běhounu Matador a Goodyear.
Číslo v testu udává střední hodnotu příčného zrychlení (m/s2)
Ovladatelnost na mokru - Bridgestone se osvědčil jako nejlepší pneumatika na kruhové dráze a také na zavlažované trati šel jasně do vedení. Druhou a třetí příčku obsadily výrobky Continental a Hankook. Přestože Michelin má dobrou přesnost řízení, není o mnoho rychlejší než Matador MP 42 Elite 2 se slabým bočním vedením.
Číslo v testu udává průměrnou rychlost (km/h)
Kruhová dráha - Zavodňovaná kruhová dráha simuluje nekonečně dlouhou zatáčku, v niž se testuje boční vedení pláště. Jede se pořád se stejně natočeným volantem a čím je čas na jedno kolo kratší, tím má pneumatika lepší boční vedení a záběr. Bridgestone ER 300 se asfaltu drží nejlépe, Kumho a Matador se do mokra moc nehodí.
Číslo v testu udává průměrný čas na kolo (s).
Brzdění na mokru - Brzdění na mokru je nejdůležitější kritérium výkonnosti pneumatiky. Bridgestone, Continental a Hankook si vytvořily více než dvoumetrový náskok před ostatními soupeři, jejich konstruktéři zvolili správné složení směsi. Goodyear a Dunlop skončily poslední, téměř 5,5 metru za nejlepším.
Číslo v testu udává brzdnou dráhu při zastavení z rychlosti 100 km/h (m)
Ovladatelnost na suchu - Continental PremiumContact 2 je na zatáčkovité trati pro testování ovladatelnosti nejlepší. Dobře řiditelný Dunlop skončil druhý, zklamáním je však předposlední místo Michelinu. Nedostatečné boční vedení a nestabilní zadní náprava BMW při střídavém zatěžování vysvětlují špatné umístění Matadoru.
Číslo v testu udává průměrnou rychlost (km/h)
Brzdění na suchu - Ve stejném pořadí jako při brzdění na mokrém astaltu (první tři) skončily pláště Bridgestone, Continental a Hankook, tentokrát se ale tolik nevzdálily zbytku pole. S výjimkou Matadoru MP 42 Elite 2, který zastavil až po 38,8 metru. Při plném brzdění tak ztrácí na Bridgestone téměř tři a půl metru.
Číslo v testu udává brzdnou dráhu při zastavení z rychlosti 100 km/h (m)
Vnější hluk - Nízký hluk valení je důležitým předpokladem komfortní jízdy. Měří se vnější hlučnost při jízdě s vypnutým motorem. Rozdíl necelé tři decibely mezi nejtišším Continentalem a nejhlučnějším Kumho je v interiéru stěží vnímatelný. Nepříjemné frekvence se přitom nevyskytují u žádného výrobku.
Číslo v testu udává hlučnost při rychlostech 60 a 80 km/h (dB[A])
Valivý odpor - S každým otočením kola se díkjy valivé práci v pneumatice přeměňuje energie, která bezprostředně ovlivňuje spotřebu. Podle zjednodušeného vzorce pětiprocentní výšení valivého odporu znamená nárůst spotřeby o jedno procento. Kumho podle toho zvyšuje spotřebu asi o 4% (0,5 l při 12,2 l na 100 km).
Číslo v testu udává průměrný koeficient valivého odporu (CR)
Komfort valení - Zvláště u pneumatik této třídy a velikosti hraje důležitou roli komfort valení. Testuje se na takzvané komfortní dráze, která je několik kilometrů dlouhá a zahrnuje všechno, co běžná silniční síť, tedy například kamennou dlažbu, příčné spáry a víka kanálů. Nejlepší komfort nabízejí Michelin a Goodyear.
Známkuje se na základě subjektivního hodnocení řidiče při rychlostech 60 a 100 km/h.
Rychloběh - Pneumatiky jsou v přesných časových intervalech přitlačované silou 5,5 kN na kovový válec. Měří se při odklonu kola 4 %, tedy za nejtěžších podmínek. Test končí při prvních známkách poškození, následně jsou výrobky analyzovány a stanovena příčina defektu. Všechny pláště vydržely nejméně do rychlosti 270 km/h.
Průměr zkušebního bubnu 2000 mm