- Šířka
- 225
- Profil
- 40
- Průměr
- R18
- 92Y

Continental
SportContact 7
- Zesílená
- Doporučujeme
Pouze dobrý vzhled nestačí: sportovní pneumatiky pro kompaktní třídu musí mít také dostatečnou přilnavost. Které modely to nabízejí? ADAC testoval 18 letních pneumatik o rozměru 225/40 R 18. Většinu pneumatik lze doporučit, ale najdou se i výjimky.
Široká škála cen a výkonů
Krásné ráfky a široké pneumatiky mohou vzhled vozu skutečně vylepšit - to ví nejen tuningová scéna. Pro kompaktní třídu jsou dobrou volbou 18palcová kola s pneumatikami 225/40. Kromě vizuálních výhod slibují výrobci pneumatik také dobrý výkon a inzerují je jako „sportovní pneumatiky“, které mají nabízet nadprůměrnou přilnavost a jsou dokonce schváleny pro rychlosti až 300 km/h (rychlostní index Y) nebo 270 km/h (rychl... ostní index W). ADAC otestoval 18 pneumatik rozměru 225/40 R 18, aby zjistil, zda jsou tyto pneumatiky skutečně přesvědčivé.
Spektrum sahalo od prémiových výrobců až po nízkorozpočtové pneumatiky, přičemž ceny se podle toho lišily. Mezi nejlevnějšími a nejdražšími pneumatikami stojí sada neuvěřitelných 280 eur. Rozpětí výkonů bylo také velké: rozdíl mezi nejlepšími a nejhoršími modely pneumatik byl málokdy tak velký jako v tomto testu. Mnoho pneumatik si vedlo dobře, ale tři z nich nelze doporučit. Jedna z nich dokonce zcela selhala.
Nejprve však k dobrým pneumatikám. Je velmi potěšující, že velký počet pneumatik je velmi doporučován: 11 z 18 pneumatik bylo celkově hodnoceno jako „dobré“.
Poprvé se dvěma modelům dokonce podařilo dosáhnout velmi dobrého hodnocení (oběma 1,5) v sekci bezpečnosti jízdy: Vítěz testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport. Spolu s ekologickým hodnocením (30 % celkového hodnocení) dosáhly pneumatiky Conti celkového hodnocení 1,8 a Bridgestone 1,9. Obě pneumatiky podaly vynikající výkon na suché vozovce. Jsou překvapivě přilnavé, extrémně přesné a naprosto bezpečné i při kritických jízdních manévrech. Na mokré vozovce je situace podobná: testovací vůz vybavený pneumatikami Conti a Bridgestone projel dráhu pro jízdu na mokru téměř bez námahy.
Velmi přesvědčivé jsou také pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5, přičemž obě pneumatiky rovněž dosáhly jedničky před desetinnou čárkou (v obou případech 1,9). Pneumatika Michelin je obzvláště dobrá, protože dosáhla nejlepšího výsledku mezi dobrými pneumatikami z hlediska vlivu na životní prostředí a patří mezi lídry z hlediska oděru a kilometrového nájezdu.
Těchto sedm dalších pneumatik je rovněž „dobrých“, a proto je lze doporučit: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Zobrazit více >
Název pneumatiky | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Komfort | Hlučnost | Valivý odpor | Opotřebení | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental SportContact 7 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1,8 |
Bridgestone Potenza Sport | - | - | - | - | - | - | - | - | 1,9 |
Michelin Pilot Sport 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1,9 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1,9 |
Vredestein Ultrac Pro | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,2 |
Yokohama Advan Sport V107 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,3 |
Firestone FireHawk Sport | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,4 |
Falken Azenis FK 520 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,4 |
Dunlop SP Sport Maxx RT 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,4 |
Nexen N*Fera Sport | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,4 |
Toyo Proxes Sport 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,4 |
Ceat Sportdrive | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,9 |
Kumho Ecsta PS71 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2,9 |
Nokian Tyres Powerproof 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3,1 |
Giti GitiSport S2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3,2 |
Norauto Prevensys 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3,9 |
Syron Tires Premium Performance | - | - | - | - | - | - | - | - | 3,9 |
Doublecoin DC100 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5,5 |
Název pneumatiky | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Komfort | Hlučnost | Valivý odpor | Opotřebení | Celkové hodnocení |
Hodnotí se jako ve škole
1 = nejlepší
5 = nejhorší
Celkový výsledek testu | 1.8 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 1.5 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.4 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 35.2 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 28.4 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 34.2 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 79.6 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 2.9 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 43400 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 63.4 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.6 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.5 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.3 |
Celkový výsledek testu | 1.9 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 1.5 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.8 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 34.9 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 28.8 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 34.6 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 78.9 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.1 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 50500 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 63.8 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.9 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.8 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 73.8 |
Celkový výsledek testu | 1.9 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 1.9 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 1.9 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 35.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 29.2 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 35.3 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 79.9 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.0 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 56400 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 56.1 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.5 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 73.1 |
Celkový výsledek testu | 1.9 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 1.8 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.2 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 35.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 29.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 35.8 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 79.4 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.1 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 50800 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 74.2 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.2 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 71.2 |
Celkový výsledek testu | 2.2 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.0 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.8 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 36.6 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 31.0 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 37.5 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 79.1 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.0 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 40100 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 75.5 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 10.0 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.7 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 71.8 |
Celkový výsledek testu | 2.3 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 1.9 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 3.2 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 34.8 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 31.2 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 37.7 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 35.9 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 2.9 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 34300 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 95.0 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 10.0 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.7 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.9 |
Celkový výsledek testu | 2.4 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.0 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 3.2 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 35.9 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 30.9 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 38.0 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 77.5 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 2.8 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 34500 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 81.1 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.3 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.5 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.3 |
Celkový výsledek testu | 2.4 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.4 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.4 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 35.8 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 30.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 37.7 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 78.7 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 2.8 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 46700 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 61.9 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.8 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 71.7 |
Celkový výsledek testu | 2.4 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.2 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.9 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 37.3 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 31.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 38.1 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 81.2 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.5 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 41700 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 91.0 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.1 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.8 |
Celkový výsledek testu | 2.4 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.4 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.5 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 36.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 31.0 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 38.5 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 78.3 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.0 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 43700 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 74.7 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.6 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 71.3 |
Celkový výsledek testu | 2.4 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.2 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 3.0 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 35.4 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 31.0 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 37.8 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 78.0 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.0 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 36600 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 85.9 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 10.0 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.4 |
Celkový výsledek testu | 2.9 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 3.0 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.6 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 37.2 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 33.3 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 42.0 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 76.0 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 2.9 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 45100 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 80.5 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.7 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.5 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 71.5 |
Celkový výsledek testu | 2.9 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 2.9 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 3.0 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 34.8 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 30.2 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 36.0 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 83.7 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.0 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 37300 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 85.7 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.8 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.7 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 73.6 |
Celkový výsledek testu | 3.1 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 3.3 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.5 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 37.8 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 31.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 39.0 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 79.1 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.2 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 42500 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 67.7 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.4 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.5 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.4 |
Celkový výsledek testu | 3.2 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 3.1 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 3.3 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 39.4 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 34.6 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 44.4 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 82.6 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.4 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 33600 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 97.7 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.8 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.5 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.0 |
Celkový výsledek testu | 3.9 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 3.9 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 2.5 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 38.4 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 30.9 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 38.4 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 77.1 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 3.0 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 44700 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 80.5 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.6 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.6 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 72.4 |
Celkový výsledek testu | 5.5 |
---|---|
Bezpečnost jízdy · 70 % váha | 5.5 |
Dopad na životní prostředí · Váha 30 %. | 1.6 |
Brzdná dráha (100 - 0 km/h) suchá vozovka vm (34,8-39,5) | 39.5 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý asfalt vm (28,4 - 45,1) | 45.1 |
Brzdná dráha (80 - 0 km/h) mokrý beton vm (34,2-55,2) | 55.2 |
Podélný aquaplaning: plovoucí rychlost v km/h (83,7-69,3) | 69.3 |
Kruh akvaplaningu: boční zrychlení v m/s² (3,5-1,9) | 1.9 |
Předpokládaný počet najetých kilometrů v km do zákonné hloubky dezénu (74 400 - 33 600) | 74400 |
Opotřebení pneumatik v mg/km/t na základě sady pneumatik a hmotnosti vozidla (43,9–97,7) | 43.9 |
hmotnost zkušební pneumatiky v kg (9,1-10,0) | 9.7 |
Spotřeba paliva (při 100 km/h) v l na 100 km (5,3-5,8) | 5.3 |
Průchozí hluk v dB(A) podle ISO (71,1 – 73,8) | 71.1 |