Celoroční
ADAC (DE) 2020
- Šířka
- 235
- Profil
- 55
- Průměr
- 17
Celoroční pneumatiky šetří peníze, čas a prostor - protože jejich výměna a skladování již nejsou nutné. Ale co dělají tyto pneumatiky do každého počasí? ADAC testoval sedm současných modelů v rozměru 235/55 R17.
V testu bylo sedm modelů o rozměru 235/55 R17, které se hodí pro mnoho SUV a dodávek střední třídy. Pneumatiky do každého počasí musely měřit své jízdní a bezpečnostní vlastnosti proti hodnotám specialistů. Výsledek: žádný ze sedmi produktů se svým výkonem v letních i zimních podmínkách nepřibližuje.
Jen před několika lety byla věc jasná: v létě byly použity letní pneumatiky a v zimě zimní specialisté. Nyní však stále více výrobců nabízí produkty po celý rok a jejich podíl na trhu je v současnosti kolem 20 procent. Můžete se ušetřit výměnou pneumatik v zimě: Aktuální celoroční pneumatiky se symbolem Alpine (sněhová vločka v třícípé hoře) splňují zákonné, situační požadavky na zimní pneumatiky.
Zimní pneumatiky s mnoha lamelami zajišťují dostatečnou přilnavost ve sněhu a na kluzkém povrchu. Na druhé straně letní pneumatiky nabízejí vyšší stabilitu s co nejmenším počtem tuhých bloků běhounu, dokonce i na hranici. Již vizuálně leží mezi sebou celoroční pneumatiky s kombinací dvou různých uspořádání drážek. Kaučuková směs musí být navržena tak, aby fungovala i při velmi nízkých a extrémně vysokých teplotách.
Celoroční pneumatiky jsou proto vždy kompromisem a výkonnost dobrých letních nebo zimních pneumatik je nevyhnutelně obtížná. Alespoň to byl výsledek předchozích testů pneumatik ADAC. Platí to ale stále pro současnou generaci?
Z pěti celoročních pneumatik, které dosáhly alespoň „dostatečného“ hodnocení ADAC, jsou pneumatiky Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, Nokian Weatherproof a Uniroyal AllSeasonExpert 2 má podobný design: Všechny čtyři modely nabízejí uspokojivý výkon na mokru, ale nemohou přesvědčit na suché vozovce. Jezdíte zde méně přesně a vaše testovací vozidlo, Ford Kuga, vypadá houbovitě při vysokých silnicích a okolních teplotách. U těchto čtyř modelů je uvolněná jízda, například po dálnici, stěží možná, protože často musíte korigovat čáru na volantu.
Hodnocení :
1 - nejlepší
6 - nejhorší