Letní
Motorrad 2022 - cestovní
- Šířka
- 120
- Profil
- 70
- Průměr
- 17
Po "zátěžovém testu" z roku 2021 v časopise MOTORRAD 6/2021, v němž šest cestovních pneumatik muselo prokázat, jaká je jejich kvalita po ujetí 2 000 kilometrů, následuje letos "pouze" kompaktní analýza, při níž byly pneumatiky v novém stavu na suché a mokré vozovce dotaženy až na hranici svých možností. Převrací to výsledky testů naruby? Ne, říká naše závěrečné hodnocení. Rozbalíme hřiště zezadu. Pneumatiky Bridgestone Battlax T 32 a Conti Road Attack 3 GT končí test 2022 s celkovým hodnocením "dobrý", přičemž pneumatika T 32 si může polepšit, protože v loňském roce jí uškodila především klesající kvalita s rostoucím počtem najetých kilometrů. Když je však pneumatika Bridgestone nová, má lepší vlastnosti - a to i na mokré vozovce. Conti naopak trochu klesá, protože v roce 2021 zazářila především svým chováním při opotřebení, které se však letos v testovacím protokolu neobjevilo. Totéž platí pro pneumatiku Metzeler Roadtec 01 SE, která si v roce 2021 zajistila vítězství v testu, protože nakonec bodovala i jako "král kilometrů". Přesto zůstává velmi dobrou pneumatikou se svými dalšími vlastnostmi při sportovní honičce po venkovských silnicích a díky svým vlastnostem na mokru - stejně jako její "koncernový sesterský model" od Pirelli, Angel GT II. Naše dvě novinky roku se dostaly na nejvyšší příčky. Pneumatika Michelin Road 6 GT plynule navazuje na úspěch svého předchůdce - Road 5 se stala vítězem testu i v roce 2021. A společnost Dunlop skutečně důsledně pracuje na dalším vývoji rodiny Roadsmart. Po "dobrém" modelu Roadsmart III bude v roce 2022 následovat "velmi dobrý" Roadsmart IV GT, který se rovněž stane vítězem testu!