Michelin byl zakládajícím partnerem mistrovství FIA Formule E, když zahajovací série začala v září 2014, v té době představila revoluci v monopostu zavedením modelu MICHELIN Pilot Sport EV. Navzdory vzhledu byla pneumatika MICHELIN Pilot Sport EV out-and-out závodní pneumatikou, kterou společnost Michelin klasifikovala jako spolehlivou nejen díky své směsi, ale také díky své konstrukci a určitým technologiím, které, i když jsou dnes tajné, by mohly být přeneseny na silniční pneumatiky za dva nebo tři roky. Pneumatika MICHELIN Pilot Sport EV byla navržena tak, aby se dalo soutěžit v suchém i mokrém počasí a dokázala pokrýt celý závodní den ePrix. Řidiči mohou používat pouze jednu sadu Michelin Pilot Sport EV pro volný trénink, kvalifikaci a samotný ePrix. Povoleny jsou pouze dva náhradní díly (jeden pro přední a druhý pro zadní), ale i tyto pneumatiky musí pocházet ze zásob přenesených z předchozího závodu, tento přístup nejen značně snížil dopad šampionátu na životní prostředí, ale slouží také jako účinný prostředek k podpoře udržitelné mobility, což je poselství ztělesněné Formule E, která hraje čistě elektrická závodní auta soutěžící uprostřed měst. Jako závodní pneumatika je MICHELIN Pilot Sport EV jedinečná.
Inženýři společnosti Michelin Motorsport neustále zkoumají způsoby, jak vylepšit konkurenční pneumatiky francouzské firmy, a od samého počátku se pro druhou sezónu (2015/2016) Formule E přirozeně předpokládal vývoj původního modelu Pilot Sport EV. S ohledem na výjimečný výkon, který pneumatika poskytla v průběhu sezóny 1, však FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) požádala Michelin, aby zachoval stejnou specifikaci až do konce druhého šampionátu, což týmům umožní soustředit se o významných změnách, které umožnily revidované technické předpisy (motor, převodové systémy, sběrací body zadního zavěšení) s konstantní základní úrovní, pokud jde o jejich pneumatiky. Jednou z hlavních silných stránek modelu MICHELIN Pilot Sport EV je jeho schopnost podávat vynikající výkon bez ohledu na počasí. Horko i chladno, mokro i sucho, soutěžící mohou používat stejnou sadu pneumatik po celý den závodu (volný trénink, kvalifikace a ePrix se uskuteční ve stejný den) zcela bezpečně. Klíčovým efektem je to, že umožňuje společnosti Michelin vyrábět a přepravovat méně pneumatik na každé setkání (200 pneumatik pro 40 automobilů), což je výhoda, která dále snižuje ekologickou stopu šampionátu.
Pojem energetické účinnosti je jedním ze základních principů Formule E a pokud jde o pneumatiky, cílem je minimalizovat valivý odpor. Více než 25 procent energie spotřebované vozidly (palivo nebo elektřina) je věnováno překonávání valivého odporu. Jeho snížení proto rozšiřuje dojezd bez újmy na jakýchkoli dalších faktorech. V mistrovství FIA Formule E, kde úspěch řidičů je založen na jejich schopnosti generovat a ukládat energii do svých baterií, je to zjevně klíčové hledisko.