Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že zaznamenáváme náhlý nárůst přepravních objednávek, což se v současné době může projevit prodloužením dodací lhůty zásilek.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Japonská kvalita

Falken Azenis FK 520

Rozměry
Šířka
225
Profil
50
Průměr
R17
98Y
FR

Výrobce pneumatik použil pokročilou 4D nanosimulační technologii z Japonska, která mu pomohla s vývojem okrajů bloků běhounu Diamond Cut a integrovaných prvků pro snížení hluku. “Pneumatika Falken FK520 nabízí přilnavost,...
Více informací

Letní -32%
Azenis FK 520

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -32%

Výrobce pneumatik použil pokročilou 4D nanosimulační technologii z Japonska, která mu pomohla s vývojem okrajů bloků běhounu Diamond Cut a integrovaných prvků pro snížení hluku. “Pneumatika Falken FK520 nabízí přilnavost, spolehlivost, výkon a efektivitu v pneumatikách UHP,” vysvětluje Andreas Giese, senior manažer korporátního plánování a plánování produktů ve společnosti Falken Tyre Europe GmbH. Pneumatika Falken FK520 je nástupcem pětsetdesítky a je vyztužená aramidem, stejně jako její kolegyně pro závodní motorsport, a je strukturálně pevnější, což zajišťuje větší stabilitu a přesnější chování při řízení. Společnost Falken se dále pyšní tím, že pneumatika Falken FK520 vyniká na mokru i na suchu. Optimalizovaná styčná plocha s vozovkou pomáhá zajistit jejich rovnoměrné opotřebení a zlepšuje kontakt s vozovkou. Pneumatika Falken FK520 je k dispozici od jara 2022 a zpočátku se dodává v 81 rozměrech od 17 do 21 palců pro osobní automobily a výkonná SUV. Podle společnosti Falken způsobuje uspořádání těchto malých zářezů drobné turbulence, které účinně snižují valivý hluk, jenž je často synonymem pro pneumatiky UHP. Použitím nejnovějších konstrukčních technik se podle společnosti Falken podařilo snížit hmotnost pneumatiky Falken FK520 o 10 % ve srovnání s její předchůdkyní. Díky nižší hmotnosti se snížila neodpružená hmotnost a valivý odpor, čímž se zlepšila úspora paliva. Společnost Falken uvádí, že pro pneumatiku FK520, která je novou vlajkovou lodí této řady, vyvinula nový běhoun s diamantovým řezem. Všechny pneumatiky této řady jsou schváleny pro rychlostní kategorii Y (300 km/h).

Pneumatiky Falken se začaly vyrábět v roce 1983 v Japonsku a rychle se dostaly do podvědomí jako pneumatiky používané v náročných automobilových závodech typu Le Mans. U nás nejsou pneumatiky Falken příliš rozšířené. Dnes se pneumatikářská firma Falken specializuje na produkty v oblasti rychlé jízdy.

Nový EU štítek

EU
Falken
225/50 R17 98Y
A
C
70 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Nahoru