Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že zaznamenáváme náhlý nárůst přepravních objednávek, což se v současné době může projevit prodloužením dodací lhůty zásilek.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Vespa slaví 75 let. K výročí představila speciální edici skútrů

Kdo prahne po stylovém skútru do městského provozu, pořídí si Vespu. Platí to dnes a jinak tomu nebylo ani před 75 lety, kdy kultovní italská značka nezaměnitelného vzhledu vznikla. Vespu si oblíbili lidé mnoha generací a nejrůznějších subkultur, pro které se stala symbolem volnosti. Ke svému výročí představila k modelům Primavera S a GTS Super Tech speciální edici 75th Anniversario, která bude na trhu dostupná jen v roce 2021.

Řada skútrů Vespa

Vespa, ikona v kategorii skútrů, letos slaví 75 let své existence. K výročí si připravila speciální edici 75th s luxusním vzhledem i nadstandardní výbavou.

Levný dopravní prostředek pro masy Italů

Není náhoda, že skútry značky Vespa vznikly brzy po skončení druhé světové války. Itálie totiž prožívala silný propad ekonomiky, a tak byly automobily pro velkou část obyvatel naprosto nedostupné. Silnice byly navíc ve velmi špatném stavu, což způsobovalo problémy i těm, kteří si auto koupit mohli.

V té době podnikatel Enrico Piaggio využil příležitosti a pustil se do výroby malých skútrů. Ty odpovídaly požadavku široké veřejnosti na cenovou dostupnost a pohodlnou jízdu na silnicích horší kvality. První skútr s osmipalcovými koly a motorem o objemu 98 ccm si nechal patentovat 23. dubna 1946. Od tohoto data se také počítá vznik skútrů Vespa, které v budoucnu ovlivnily hned několik generací.

Symbol italského designu na dvou kolech

Vespa je po celém světě považovaná za symbol italského designu. Model GS 150 z roku 1955 se dokonce nachází ve stálé sbírce Muzea moderního umění v New Yorku, kde je vystaven jako ikonický dopravní prostředek. Pokud by však byl tehdy Enrico spokojený už s prvotním návrhem, mohla dnes Vespa vypadat úplně jinak.

První návrh na malý lehký skútr vznikl totiž už v roce 1944 z per inženýrů Renza Spoltiho a Vittoria Cassiniho. Prototyp označovaný jako MP5 měl robustní středovou krytou část a byl poměrně velký. Enrico Piaggio měl k návrhu výtky, a tak se obrátil s žádostí o přepracování na leteckého inženýra Corradina D’Ascania. Ten design kompletně přepracoval a představil nový prototyp MP6 podobný vose, který brzy putoval do sériové výroby.

Udělejte si radost novou Vespou z limitované edice

Pokud vás elegantní styl italských skútrů oslovil a chtěli byste si pořídit vlastní Vespu, podívejte se na speciální limitovanou edici k 75. výročí. Zahrnuje dva modely, a to malou Primaveru S (50 ccm a 125 ccm) a větší GTS Superch Tech (125 a 300 ccm). Jak je u Vespy zvykem, obuté jsou do italských motopneumatik Pirelli.

V čem se tyto limitky liší od standardně prodávaných modelů? Rozdíl je především v barevném ladění a také ve výbavě, na které Vespa rozhodně nešetřila. Modely z edice 75th poznáte na první pohled podle žlutého metalického laku, kterým výrobce odkazuje na módu italského designu ve 40. letech. Na ocelovém těle opravdu vyniká a působí slavnostně. 

Zaměřeno na detaily

Kouzlo limitované edice nespočívá jen v barvě ocelové šasi, ale také v detailech, kterých na skútrech najdeme nespočet. Zmiňme například kožené nubukové sedlo, šedé ráfky kol s leštěným okrajem nebo zadní chromovaný nosič. Chromovaných detailů včetně typické kravaty nebo plaketky s označením edice na dvířkách odkládacího prostoru najdeme na tomto krasavci vícero. Pořízení této limitované edice se jistě vyplatí i jako investice, protože za pár let půjde o motorku se sběratelskou hodnotou.

Klasika povýšená o technologické vychytávky

Ačkoliv Vespa svou speciální edicí navazuje na slávu italských skútrů ze 40. let, využití moderních technologií se rozhodně nebála. Důkazem toho je i velký čtyřpalcový TFT displej, který se vyznačuje dobrou viditelností i při silném slunečním svitu. Přístrojovka je kompletně digitální, navíc umožňuje jednoduché propojení s mobilním telefonem přes Bluetooth. Díky rozhraní Vespa MIA můžete na displeji spustit navigaci, přehrávat hudbu i vyřizovat hovory.

Stylová brašna i uvítací balíček potěší

Na co dalšího se při pořízení limitované edice můžete těšit? Opomenout nesmíme kulatou brašnu z nubuku, která se pomocí rychloupínacích klipů připevňuje k zadnímu nosiči. Je vybavena ramenním popruhem, a tak ji využijete i pro každodenní nošení do práce, nákupy nebo obchodní schůzky.

Vespa si nové majitele skútrů opravdu hýčká. K edici 75th dodává i speciální uvítací balíčky, ve kterých najdete osobní knihu, sběratelské pohlednice, ocelový štítek s logem značky a hedvábnou šálu s ručně šitým lemováním. Jasně, kvůli tomu si skútr nekupujete. I taková drobnost ale potěší. Vespa je do velké míry životní styl a díky elegantnímu designu je to především motorka oblíbená u žen.

A pokud máte v garáži nějakou tu Vespu už zaparkovanou, zkontrolujte raději, jestli vzorek jejích pneumatik nemá svou nejlepší hloubku už dávno za sebou. Pokud je vzorek ojetý, pořiďte jí nové gumy, aby vás spolehlivě podržela v každé zatáčce i na mokru.

 

Vybrat kvalitní pneu pro skútr

 

Zdroj fotografií: Artturi Siivonen, Unsplash

Nahoru