Když se řekne Vredestein, mnoha fanouškům automobilového průmyslu se vybaví legendární skládací pneumatiky Space Master. Nizozemský výrobce se ve světě pneumatik pohyboval už desítky let před vývojem skládací rezervní pneu, až tato technologická vychytávka jej však proslavila po celém světě. Možná máte i vy v zavazadlovém prostoru ukrytou kompaktní rezervu od Vredesteinu a ani o tom nevíte. Koncept rezervy, která zbytečně nepřekáží, totiž zaujal nejednu světoznámou automobilku.
Skládací rezervní pneu Vredestein Space Master je podstatně menší než běžná pneumatika, protože její část je ve vyfouknutém stavu ukrytá ve vnitřním prostoru disku.
Nizozemská značka Vredestein není na poli výrobců pneumatik žádným nováčkem. Vznikla už v roce 1908 jako jedna z prvních velkých továren na světě zaměřených na zpracování gumy. První pneumatika Vredestein určená pro jízdní kola spatřila světlo světa v roce 1910, o dva roky později pak vznikla první pneu pro osobní automobily.
Za dobu svého působení představil výrobce mnoho technologických inovací. Například v roce 1955 zahájil výrobu pneu Profilux, se kterými se zařadil mezi průkopníky bezdušových pneumatik v Evropě. V polovině 60. let představil svou první zimní pneumatiku, která přinesla výrazné zlepšení jízdních vlastností a bezpečnosti při jízdě v zimním období.
Celosvětově se však Vredestein prosadil až v roce 1979, kdy představil skládací rezervní pneumatiku Space Master, která oslovila nejednoho výrobce osobních automobilů. Pneumatiky Vredestein jsou mezi řidiči vyhledávané i dnes. Už nějakou dobu však Vredestein nepatří mezi ryze holandské značky – v roce 2009 se stal součástí indického výrobce pneumatik Apollo Tyres.
Pneumatika Space Master vyvolala ve světě automobilového průmyslu velký rozruch. Běžné typy dojezdových kol, které byly až donedávna nedílnou součástí povinné výbavy, totiž v zavazadlovém prostoru zabíraly zbytečně moc místa.
Space Master je na pohled podstatně menší než běžná pneumatika, protože její část je ve vyfouknutém stavu ukrytá ve vnitřním prostoru disku. Až po nahuštění se pneu rozšíří a stane se plnohodnotnou rezervní pneumatikou běžných rozměrů.
Úspora místa v zavazadlovém prostoru byla a je palčivou otázkou mnoha automobilek. Není tak divu, že po konceptu skládací pneumatiky, která je kompaktní a nikde nepřekáží, rychle sáhla řada výrobců. Od 80. let se rezervní kolo Vredestein Space Master začalo postupně objevovat v základní výbavě vozů prestižních značek jako Volkswagen, Maseratti, Porsche, Audi, Mercedes nebo Ferrari. Skládací rezervní pneu se pro náročnější výrobu (a tedy i vyšší cenu) začala objevovat zejména u dražších a luxusnějších vozů.
Pokud máte pocit, že vám rezervní pneumatika v zavazadlovém prostoru zbytečně překáží a nepatříte mezi hrdé majitele gumy Space Master, ušetřete místo pořízením sady na opravu defektů. Od září 2009 na území České republiky totiž rezervu vozit nemusíte. Stačí mít po ruce soupravu, která v případě defektu poslouží k provizorní opravě a nouzovému dojetí do pneuservisu. Součástí opravné sady je kromě těsnicí hmoty, která vyplní vnitřní prostor pneumatiky a zacelí místo průrazu, i malý kompresor. Během pár minut pneu sami opravíte a můžete ihned pokračovat v cestě.
Pokud chcete na cestách minimalizovat nebezpečí defektu, pořiďte pro svůj vůz nové kvalitní pneu, protože čím starší a opotřebovanější pláště, tím jsou k riziku proražení náchylnější. A pneumatiky Vredestein rozhodně patří kvalitou ke špičce.
Vyberte si z kvalitních pneu Vredestein
Zdroj fotografií: Pneucentrum Bilina