Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že zaznamenáváme náhlý nárůst přepravních objednávek, což se v současné době může projevit prodloužením dodací lhůty zásilek.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Přestavby motorek jsou na vzestupu. Znáte jejich základní styly?

Možná sníte o motorce, která bude jediná svého druhu a stane se odrazem vaší osobnosti. Pokud vás omrzí sériově vyráběné stroje, objevte kouzlo custom motocyklů, které jsou upravené majitelem nebo vyrobené na zakázku. Touha po originalitě roste a s tím i počet každoročně realizovaných přestaveb. Jenom v ČR působí hned několik garáží, které se na úpravy a přestavby motorek zaměřují, nemluvě o početné komunitě nadšených amatérů. Zorientujte se v custom světě a poznejte základní styly, ze kterých většina přestaveb vychází.

Oprava motocyklu v pneuservisu

Přestavby motocyklů získávají v posledních letech na popularitě. Mezi nejznámější styly patří například café racer, chopper, scrambler, bobber, brat nebo tracker.

Café racer

Fenomén přestaveb sériových motocyklů není žádnou novinkou. Důkazem toho je známý styl café racer, který vznikl už v 50. letech v Anglii. Inspirací prvních café racerů byly speciály, které závodily na Moto Grand Prix. Silniční stroje jsou charakteristické jednoduchou rovnou linkou pod nádrží a sedlem, která je vedena vodorovně se silnicí. Styl těchto custom strojů se vyznačuje výrazným minimalismem a redukcí hmotnosti na úkor pohodlnosti. Pro dlouhé cesty tak café racery rozhodně stavěné nejsou.

Do Česka pronikl tento styl přestaveb ve větší míře až po revoluci. Zpočátku se nejvíce upravovaly stroje značky Harley-Davidson, později se ve stylů café-racer začaly přestavovat mnohé další stroje. Například česká garáž Spark Plug Motorcycles se v současnosti zaměřuje zejména na přestavby motorek BMW a Honda vyrobených v 80. letech. Česká a slovenská komunita jednotlivců nadšených do přestaveb se pak sdružuje v rámci Café Racer clubu.

Chopper

Viděli jste někdy kultovní seriál Americký chopper? Pak si jistě dokážete představit, jak pestrý je svět této custom scény rozšířené zejména v USA. U motorek ve stylu chopper najdeme velký pevný rám s prodlouženou přední vidlicí. Charakteristická jsou i řídítka, která se konstruují ve dvou základních provedeních. Buď jsou vytažená vysoko nad ramena řidiče, nebo jsou dlouhá a rovná. Ve druhém případě musí být jezdec po celou dobu jízdy v předklonu.

U chopperů nenajdete příliš nadbytečných konstrukčních dílů (podle toho získal styl své pojmenování – chopped, v překladu „osekaný“). Protože choppery neobsahují ani zadní pružení, nejsou pro dlouhé jízdy po českých silnicích zrovna ideální. Zážitek z jízdy je však nezapomenutelný.

Scrambler

V současné době jsou na vzestupu přestavby ve stylu scrambler, které představují návrat k dávným silničním motocyklům. Zpravidla se jedná o stroje v retro stylu, u kterých jsou řídítka i sedlo umístěné výše, než je dnes zvykem. Vyšší je také zdvih odpružení. Díky tomu mají scramblery dobré jízdní vlastnosti i při jízdě v lehkém terénu. Scramblery poznáte také podle offroad pneumatik, výfuků vedených nahoru nebo malých budíků umístěných co nejblíže řídítek.

Na velký zájem o přestavby i stroje postavené na zakázku v tomto stylu zareagovali i samotný výrobci. Ve variantě scrambler se vyrábí například BMW R nineT, dále Ducati Scrambler nebo Triumph Street Scrambler.

Bobber

K již zmíněným chopperům mají vzhledem i stavbou blízko tzv. bobbery, které se vyznačují jednodušší ovladatelností. Od chopperů je odlišíte poměrně snadno – vždy jsou jednomístné, navíc mají rovná řídítka a podstatně kratší přední vidle. Přestavby bobberů jsou rozšířené zejména v Americe, čas od času na ně však narazíte také u nás.

Brat

Početná custom scéna působí nejen v Evropě a USA, ale také v Asii. V Japonsku se uchytil styl brat, který je z hlediska jízdních vlastností totožný s evropskými café racery. Braty se liší především vzhledem. Na první pohled zaujmou patinovanou povrchovou úpravou, díky které vypadá motorka oprýskaně a odřeně. Místo klasického tvarovaného sedla u nich zpravidla najdete sedlo ploché – tzv. „skejt“.

Tracker

Ve světě custom motocyklů se často setkáte i s přestavbami ve stylu trackerů. Stejně jako u café racerů se zdrojem inspirace staly staré sportovní speciály z mistrovství světa silničních motocyklů. Charakteristické jsou polohou jezdce, který na stroji sedí vzpřímeněji.

Zdařilé přestavby si zaslouží špičkové pneumatiky

Nedílnou součástí všech custom strojů jsou motopneu, která mají velký vliv jak na design, tak jízdní vlastnosti. Pokud se pustíte do přestavby, výběr pneumatik rozhodně nepodceňujte. Vybírejte je samozřejmě i s ohledem na styl.

Příkladem jsou scramblery, které si bez offroad pneumatik nedovedeme představit. Pro ty jsou vhodné například pneumatiky Bridgestone AX 41S, které poskytnou dokonalý výkon při zachování typického scrambler vzhledu. Pokud patříte mezi majitele zakázkově vyrobených cruiserů, sáhněte po nových výkonných pneumatikách Metzeler ME 888 Marathon Ultra. Vynikají trvanlivostí, stálostí a atraktivním designem. Pneu byla podrobena náročnému testování na silnicích v Evropě i USA. Elegantní drážky ve tvaru pohybujícího se hada podtrhnou jedinečný vzhled vaší custom mašiny.

 

Vyberte si kvalitní motopneu

 

Zdroj fotografie: Depositphotos.com

Nahoru