V roce 2024 se očekává rekordní nárůst dálniční sítě o 118 kilometrů, což je skoro osmkrát víc než v roce 2023. Silnice I. třídy se rozšíří o nových 29 kilometrů. Přečtěte si, které úseky se plánují otevřít.
V roce 2023 se otevřelo pouze 16 km nových úseků dálnic, v roce 2024 to bude až osminásobek.
Zlepšování dopravní infrastruktury je jednou z klíčových priorit státu. Díky rekordní rozestavěnosti silnic a dálnic z let 2023 a 2024 se proto řidiči letos mohou těšit na:
Mezi nejvýznamnější projekty patří dálnice D4, D3 a D55, které mají zlepšit dopravní spojení mezi různými regiony a sousedními státy.
Dálnice D3
Dálnice D4
Dálnice D4
Dálnice D6
Dálnice D7
Dálnice D48
Dálnice D49
Dálnice D55
Dálnice D55
Co se týče silnic I. třídy, asi nejzásadnějším rozestavěným projektem, který by se měl letos dokončit, je obchvat Jaroměře propojený s dálnicí D11. Ten uleví jednomu z nejzatíženějších tranzitů mezi Českem a Polskem a především městu. Díky nové, 7,6 km dlouhé přeložce si oddechnou také Klatovy. Ta odvede tranzit ve směru Plzeň–Železná Ruda mimo centrum.
Dlouho očekávaný úsek z Nažidel na Dolní Dvořiště by měl být v provozu až v roce 2026.
Pokud vše půjde podle plánu, započne v roce 2024 výstavba dalších až 164 km dálnic a silnic I. třídy. Klíčové jsou zejména dostavby:
Tyto úseky by měly být zprovozněny v roce 2026.
V letech 2025 a 2026 je pak plánováno začít stavět dalších 135 km dálnic. Podle Ministerstva dopravy by česká dálniční síť měla být kompletní do roku 2033. Přehled všech realizovaných a plánovaných staveb najdete na mapě staveb Ředitelství silnic a dálnic.
Ať už vyrážíte na cestu kamkoliv, nezapomeňte si zkontrolovat stav svého obutí. I drobný neduh může být signálem, že vás pneumatiky zradí. Pokud už má dezén něco za sebou nebo jsou pláště vyboulené, neváhejte s pořízením nové sady.
Vybrat kvalitní a prověřené pneumatiky
Zdroj fotografií: Depositphotos, Ředitelství silnic a dálnic