Než začnete nad motorkami z Číny ohrnovat nos, zjistěte si, kolik renomovaných značek využívá díly od tamních výrobců. Čínské firmy nejsou ve světě motocyklového průmyslu žádnými nováčky, i když s vlastními značkami vstupují na evropský trh spíš pozvolna a opatrně. Tak je tomu i v případě nových prémiových motocyklů Voge od výrobce Loncin, které zaujmou příznivou cenou, solidním výkonem i nadstandardní výbavou. Chcete vědět víc? Čtěte dál.
Nová čínská značka motocyklů Voge vstupuje na evropský trh a v České republice představuje hned čtyři skvělé modely za výbornou cenu.
Přestože výrobce Loncin u nás obvykle znají jen ti, kteří se o motocyklový svět zajímají velmi podrobně, patří mezi tři největší producenty motocyklů na světě. Čínský konglomerát Loncin Industries se dlouhodobě věnuje vývoji a výrobě spalovacích motorů a jeho díly najdete i v mnoha známých modelech motorek od věhlasných značek. Nechybí například v oblíbeném bavoráku F900R.
Se svým know-how v oblasti výroby motocyklů se Loncin rozhodl prorazit na západních trzích, a tak představil úplně novou značku Voge. Ta vstupuje i na český trh a zahrnuje celkem čtyři modely motorek ve dvou kubaturách. Import zajišťuje německá MSA GmbH, která nám do Česka dodává už řadu let třeba i skútry a motocykly Kymco. Vzhledem ke zkušenostem s distribucí do našich končin očekáváme, že na otevření rozsáhlé sítě prodejců i autorizovaných servisů dlouho čekat nebudeme.
Značka Voge rozhodně patří mezi nejzajímavější motonovinky pro rok 2021. Už teď si můžete vybírat ze čtyř modelů motocyklů značky Voge, které jsou dostupné v kubaturách 300 a 500 ccm. Výrobce sází na kvalitu dostupnou za přijatelnou cenu a cílí na motorkáře, kteří chtějí novou dospělou mašinu, za niž neutratí majlant. Pojďme si jednotlivé modely trochu blíž představit.
V kategorii motocyklů o objemu motoru 300 ccm najdete sportovní jednoválec Voge 300R s motorem o výkonu 19 kW. Tento malý naháč určený spíš pro méně zkušené jezdce zaujme moderním designem, hliníkovými koly nebo kompletním LED osvětlením vpředu i vzadu. Z technického hlediska jde o konstrukčně zdařilý stroj postavený na trubkovém rámu, který má vzadu kyvnou vidlici Kayaba a vpředu odpruženou 35mm vidlici. Motocyklu nechybí systém ABS od výrobce Bosch nebo plynulá 6stupňová převodovka. Za třístovkového čínského naháče v solidním provedení zaplatíte necelých 95 tisíc korun.
Z konstrukčního hlediska totožná, ale z hlediska designu zcela jiná třístovka Voge 300AC cílí na příznivce klasických naháčů v moderním stylu. V rámu se ukrývá stejný motor o síle 26 koní, na první pohled však zaujme třeba nerezovým výfukem v retro designu nebo přístrojovou deskou s měnící se barvou. Jestli se budete rozhodovat mezi „rkem“ a „ácéčkem“, vybírejte podle vkusu – z technického hlediska jsou oba modely v podstatě identické. Dle údajů se však mírně liší spotřebou paliva (300R spotřebuje 2,7 l na 100 km, 300 AC pak o 0,5 litru víc). V případě retro kousku počítejte i s vyšší cenou, a to o pět tisíc korun.
Z hlediska ceny i technických parametrů budou pro mnohé zajímavější modely v kubatuře 500 ccm. Jedním z nich je Voge 500R se silným dvouválcovým a čtyřventilovým motorem o výkonu 35 kW. I v této kategorii jde o prémiové motorky v pravém slova smyslu, a to díky využití řady špičkových komponentů od renomovaných výrobců. Mašině nechybí japonské brzdy Nissin, podvozek Kayaba nebo ABSko od Bosche. A cena? Krásných 142 990 korun.
Nejvyšším a nejdražším modelem nové značky je 500DS, která je z konstrukčního hlediska v mnoha ohledech podobná pětistovkovému naháči. Svou povahou jde o silniční motorku, která si dobře povede i v horším terénu. Je vybavená litými koly s pneumatikami Pirelli o šířce 120 a 160 mm, nastavitelným odpružením vzadu, nastavitelným plexi štítem nebo masivním padacím rámem.
Ve srovnání s Voge 500R je „déesko“ se svými 205 kily o 7 kg těžší a sedlo má položené o půl centimetru výš. V základu stojí necelých 153 tisíc korun. Nejdražší variantou je Voge 500DS v provedení Adventure, u kterého za 167 990 Kč dostanete navíc tři robustní hliníkové kufry i s držáky.
Zdá se, že nové čínské motorky nebudou žádná ořezávátka, což potvrzují také redakce motocyklových magazínů, jimž se mašiny dostaly pod ruku. Voge vychválil i magazín Motorrad, který pravidelně přichází s nezávislými testy motopneumatik. „Takhle dobře a vyváženě ještě nejel žádný čínský motocykl a v detailu tak čistě zpracovaný už vůbec ne,“ píší redaktoři, kteří si pětistovkového naháče vyzkoušeli. Počkejme si, jaké ohlasy budou mít tyto čínské krásky u našich recenzentů i motorkářů a jak velký zájem o ně bude.
Ať už se jedná o pětistovkový, či třístovkový motocykl, nikdy nepodceňujte obutí. Jen kvalitní pneumatiky vám umožní dostat ze stroje maximální výkon tak, abyste měli při jízdě pocit radosti i bezpečí.
Vybrat z moto pneu prověřených značek
Zdroj fotografií: AZ Pneu, Depositphotos.com