Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že zaznamenáváme náhlý nárůst přepravních objednávek, což se v současné době může projevit prodloužením dodací lhůty zásilek.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Jak se nejlépe zachovat v případě technického problému vozidla či nehody

Nehoda, defekt pneumatiky, prázdná nádrž či vybitá baterie. Nepříjemné situace, které mohou na silnici, zvláště pak v zimním období, potkat každého motoristu. Přestože se nejedná o nic neobvyklého, mnoho řidičů ani netuší, jak se v takové chvíli nejlépe zachovat. Co dělat v případě, kdy váš vůz zůstane nepojízdný v důsledku poruchy či nehody, se dozvíte v následujícím článku.

Výstražný trojúhelník upozorní další řidiče

V případě technického problému vozidla nebo nehody nezapomeňte před místo umístit výstražný trojúhelník.

Bezpečnost především

Pokud to situace alespoň trochu umožňuje, snažte se zastavit vpravo, co nejvíce ke kraji vozovky, a okamžitě zapněte výstražné světelné znamení. Než začnete cokoli dalšího řešit, oblékněte si reflexní vestu a teprve potom opusťte s celou posádkou vozidlo do bezpečné vzdálenosti alespoň 5 metrů. Při pohybu po vozovce dbejte zvýšené opatrnosti. Nezapomeňte na výstražný trojúhelník. Ten umístěte nejméně do vzdálenosti 50 metrů za vozidlem, na dálnici alespoň 100 metrů. Pokud dojde k odstavení vozidla v nepřehledném úseku, je potřeba zavolat policii, která překážku označí a postará se o řízení provozu. Až potom řešte další věci jako je odtah vozidla či přivolání asistenční služby. 

Využijte služeb asistenční služby

Každá pojišťovna dnes nabízí v rámci pojištění vozidel asistenční služby a právě na ně bychom se měli v případě problémů na cestě obrátit. Nejenom v případě nehody, ale i technické závady. Většina motoristů, aniž by to tušila, má v rámci pojištění nárok na asistenční služby, které jim v případě pojistné události výrazně usnadní život. Je však důležité si uvědomit, že rozsah služeb, které pojišťovny nabízí se může lišit. Většina pojišťoven poskytuje pouze základní balík zdarma k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění, které lze uplatnit pouze v případě nehody. Stojí tedy za zvážení, zdali se vám nevyplatí přece jen zaplatit pár korun navíc a získat tak i asistenci v případě poruchy. 

Na koho se obrátit

Každá pojišťovna pro případ pomoci svým klientům spolupracuje s konkrétní asistenční společností. Přestože se nejedná o nic komplikovaného, mnoho motoristů často naletí na nevýhodné služby odtahových služeb, které s autorizovanou asistenční společností nemají nic společného a musí je hradit ze svého. Z tohoto důvodu je bez ohledu na to, u jaké pojišťovny máte pojištěné vozidlo, v tuzemsku nejlepší vytočit číslo 1224. Zkušený operátor, který hovor odbaví, nejprve zjistí vaši pojišťovnu a následně hovor přepojí na konkrétní asistenční linky. Pokud se nacházíte v zahraničí, naleznete číslo pojišťovny na své zelené kartě, která je jediným platným a mezinárodně uznávaným dokladem o tom, že máte uzavřené povinné ručení.

Jak si poradit s nehodou nebo poruchou automobilu v zahraničí

I když cestujete jen občas, vždy je dobré se připojistit. Chystáte-li se do zahraničí autem, platí do dvojnásob. Určitě zvažte, zdali kromě klasického cestovního pojištění nepřipojistit i vaše vozidlo. Ne vždy je totiž nastavení asistenčních služeb dostačující, a to i v případě, že cestujete jen na Slovensko. Připojištění vás totiž vyjde několikanásobně levněji než nepředvídané výdaje spojené s nehodou nebo poruchou auta v zahraničí a dalšími nepříjemnostmi. Pojišťovny často nabízejí zvláštní druh připojištění, nazývaný jako technická asistence vozidla. Ne vždy je ale nutné sjednávat zvláštní připojištění. Stačí se podívat, co všechno vaše povinné ručení a havarijní pojištění obsahuje. Podle toho pak můžete nastavení pojištění dle potřeby pro cestu do zahraničí upravit. Jaké státy jsou v rámci povinného ručení vašeho vozidla kryty, naleznete vypsané přímo na zelené kartě, kterou obdržíte při sjednání pojištění.

Nepodceňujte přípravu vozidla před cestou

Před každou cestou, zvláště pak tou do zahraničí nezapomeňte pečlivě zkontrolovat technický stav vozidla. Kontrolu nepodceňte. Pojistné plnění se totiž nevztahuje na závady způsobené zjevným zanedbáním údržby vozidla. Častým kamenem úrazu bývají pneumatiky. Pokud zaviníte nehodu na ojetých pneumatikách, připravte se, že vám může pojišťovna plnění značně zkrátit, případně úplně odepřít. Pokud ale víte, že stav vašich pneumatik není zrovna ideální, a chystáte se vyrazit třeba do hor, doporučujeme si pořídit raději nové zimní pneumatiky, které budou vyhovovat vašim potřebám i finančním možnostem. Rozhodně vás vyjdou levněji než případný nákup nového či ojetého vozidla z vlastní kapsy. Zvláště pak teď, kdy ceny aut výrazně zdražují. A to nejenom ceny nových aut. I cena ojetého auta je dnes výrazně vyšší než byla například před půl rokem. 

 

Pořídit si nové pneumatiky

 

 

Zdroj fotografií: Depositphotos.com

Nahoru