Hankook je v současné době sedmý největší výrobce pneumatik. Je to jihokorejská společnost s více než sedmdesátiletou tradicí, která byla založena v roce 1941 v Soulu jako Chosun Tire Company, v roce 1968 byla přejmenována na Hankook Tire Manufacturing. Celosvětově známým výrobcem se stal hlavně díky svojí produkci radiálních a diagonálních pneumatik. Výstavbou nových továren v Indonésii a v USA se snaží dostat do první pětky globálních výrobců pneumatik.
Společnost sídlí v Jižní Korei, ale svoje závody má po celém světě, například v Číně, USA či v Maďarsku. Dodává pneumatiky mnoha automobilkám, které je osazují na nové vozy již v prvovýrobě. Na pneumatikách Hankook tak z linek sjíždějí například nové Volkswageny či Renaulty.
Je oficiálním dodavatelem pneumatik pro šampionát cestovních vozů DTM, sponzoruje skotskou rallye a dodává pneumatiky i pro několik týmů z evropského seriálu závodů v rallye. Sponzoringem motosportu to ale nekončí. Hankook je oficiálním partnerem ligy UEFA a takových věhlasných fotbalových klubů, jako jsou Real Madrid nebo Borussia Dortmund. Pozadu nezůstává ani v hokeji, kde je jedním z hlavních sponzorů ruské Kontinentální hokejové ligy (KHL).
Některé prototypy pneumatik, které Hankook představil veřejnosti, vypadají jako ze sci-fi filmu.
Hankook vložil úsilí do výroby ekologicky šetrných pneumatik se zaměřením na co nejlepší palivovou výkonnost. V případě modelu Hankook K 425 Kinergy Eco se korejskému výrobci povedlo vyrobit úspornou pneumatiku s dobrými jízdními vlastnostmi, která slavila u řidičů úspěch. K výrobě byly použity i nové materiály, jako jsou například nanovlákna křemene. V prodeji už je i nástupnický model Hankook K 435 Kinergy Eco2, který přišel s vylepšenými vlastnostmi starší verze a slibuje ještě nižší valivý odpor, nízkou hlučnost a lepší přilnavost především na mokré vozovce.
Hankook se již v roce 2013 začal zajímat i o budoucnost pneumatik a vymyslel projekt The Next Driving Lab, jehož cílem je představit neotřelé nové technologie a směr, kterým by se automobilová doprava mohla v budoucnu ubírat. Přišel s konceptem Digital Creative Car (Digitální kreativní auto), Mind Reading Tyre (Pneumatika, která čte myšlenky) a naposledy s projektem Ball Pin Tyre, což je pneumatika, která je otočná o 360 stupňů.
Samozřejmě jsou to všechno futuristické vize, jejichž reálné uplatnění je vzhledem k vysokým nákladům zatím v nedohlednu, ale třeba se brzy dočkáme nějakého převratného objevu jako v případě vynálezu klasických pneumatik.
Zdroj foto: Flickr.com