Německý gumárenský gigant Continental začal psát svoji historii už v roce 1871. V Hannoveru byla tehdy založena společnost s názvem Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie. Nejdříve vyráběla výrobky z měkké pryže, celopryžová kola pro kočáry nebo třeba tlumiče pro koňské podkovy. Právě díky tomu byl o 11 let později přijat jako znak firmy vzepjatý kůň, který ve firemním logu zůstal dodnes.
Continental přinesl do tohoto průmyslového odvětví mnohá prvenství. V roce 1892 začal jako jediná německá společnost vyrábět pneumatiky pro jízdní kola. V roce 1904 Continental představil vůbec první automobilovou pneumatiku s dezénem na světě. O rok později zase přišel s nýtovanou protismykovou pneumatikou, předchůdkyní dnešní pneumatiky s hroty. V roce 1908 inženýři vyvinuli dělený ráfek, který ušetřil čas i námahu při výměně pneumatiky.
Díky Continentalu se také používají saze jako přísada do pryžové směsi, čímž pneumatiky získávají větší odolnost, stejně jako typickou černou barvu. Jako první uvádí na trh tzv. kordové pneumatiky, které plátěnou tkaninu nahrazují kostrou vyztuženou ocelovým kordem, tedy sítí z tenkých ocelových drátů. Takové pneumatiky jsou mnohem odolnější, komfortnější a disponují lepšími jízdními vlastnostmi. Krátce před druhou světovou válkou Continental představuje syntetický kaučuk a v roce 1943 přihlašují jeho vývojáři patent na první bezdušové pneumatiky na světě.
Jedna z reklamních tabulek slavné německé značky.
V 50. letech zařazuje Continental do svého portfolia i pneumatiky M+S, které jsou určené pro jízdu na sněhu. Tehdy neobvyklé pneumatiky jsou dnes již standardem, a tak se Continental dnes může pyšnit velmi kvalitními a oblíbenými pneumatikami Continental ContiWinterContact TS850 a inovovanou variantou tohoto úspěšného modelu Continental WinterContact TS 860, které si neochvějně drží přední místa v testech pneumatik.
Continental také od 70. let 20. století začal intenzivně rozvíjet svůj mezinárodní byznys. Od americké společnosti Uniroyal převzal veškeré evropské provozovny. Koupil hned několik výrobců pneumatik, ve střední Evropě pod jeho křídla spadá například rakouský Semperit, český Barum nebo slovenský Matador.
Pro Continental se stal velmi úspěšným rok 2007. Tehdejší akvizice společnosti Siemens VDO Automotive AG znamenala upevnění pozice na trzích v Evropě, Asii i Severní Americe, ale hlavně postup mezi špičku světových dodavatelů v automobilovém průmyslu. Ve stejném roce také přišel zápis do Guinessovy knihy rekordů za nejrychlejší sériově vyráběnou pneumatiku na světě ContiSportContact 2 Vmax, která byla schválena pro rychlost do 360 km/h.
Z firmy na výrobu tlumičů pro koňské podkovy se tak stal jeden z 5 největších světových dodavatelů pro oblast automotive, s mnoha prvenstvími, která se zasloužila o rozvoj tohoto průmyslového odvětví i automobilismu samotného. Není snad nikoho, kdo by neznal tuto věhlasnou značku, která zahýbala celým motoristickým světem.
Zdroj foto: Wikimedia.org