Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že zaznamenáváme náhlý nárůst přepravních objednávek, což se v současné době může projevit prodloužením dodací lhůty zásilek.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

8 nejhorších, nejošklivějších a nejnebezpečnějších motorek, které kdy spatřily světlo světa

V záplavě žebříčků těch nejzdařilejších a nejspolehlivějších motocyklů se často zapomíná na méně povedené stroje, ke kterým by se výrobci nejradši vůbec nehlásili. Chybu zkrátka udělají jednou za čas i ti nejlepší.  Na trh se nejednou dostaly nedotažené motocykly, které si ze strany odborné i široké veřejnosti vysloužily pořádnou vlnu kritiky. Vybrali jsme pro vás 8 mašin, které mají k dokonalosti opravdu daleko.

Zaparkovaná motorka

Ne všechny motocykly od kvalitních výrobců splňují nároky na pohodlnou a bezpečnou jízdu.

1) „Widow maker“ Kawasaki 750 Triple

Na začátku 70. let představila Kawasaki dva silniční stroje s motorem o objemu 748 ccm, a to Kawasaki 750 Triple 1v a Kawasaki 750 Triple H2. Tehdy se výrobce pustil do zběsilého soutěžení o maximální rychlost a sám hrdě deklaroval, že nové silniční mašiny jsou rychlejší než jakékoliv Suzuki, Honda, Triumph nebo BSA.

Protože byla rychlost snad jediným kritériem při vývoji, vznikl motocykl s tou nejhorší ovladatelností a groteskním systémem brzd. Kawasaki Triple dokázali ukočírovat jen nejlepší motorkáři, ti méně zkušení na to mnohdy doplatili i svým životem. Proto si tyto 750ky vysloužily nelichotivou přezdívku „Widow makers“.

2) Hlučné a pomalé Ducati 900SS

Italské mašiny Ducati si získaly svou oblibu po celém světě díky spolehlivosti, rychlosti a precizní konstrukci. Neplatí to ale pro všechny. První verze Ducati 900SS byly pro mnohé zklamáním, a to i přes použití špičkových superbike komponentů. Ducati bylo příliš hlučné a ve srovnání s jinými supersporty žalostivě pomalé. První modely uvedené na trh se pak potýkaly s častým selháváním motoru, se kterým motoservisy bojovaly téměř každý den.

Motorka Ducati

Vzhledově se na první pohled podobala motorka Ducati 900SS modelu 999 (na obrázku). Verze 900SS ale nesplnila očekávání fanoušků této italské značky.

3) Vibrující Yamaha WR250X

Kompromis mezi endurem a silniční motorkou v podobě Yamahy WR250X, která byla představena na konci roku 2007, zaujal především mladší generaci motorkářů. Což o to, mašina je opravdu svižná a jízda v terénu je na ní skutečným zážitkem. O komfortní jízdě ale nemůže být řeč. Díky tvrdému podvozku a tuhému rámu se zejména při vyšší rychlosti pořádně rozvibruje, že toho ve zpětných zrcátkách moc neuvidíte.

4) Ikonická, ale ošklivá custom mašina Aprilia Moto 6.5

Mašiny z kategorie custom strojů a přestaveb často budí kontroverze a zkrátka nejsou pro každého. Pozitivních ohlasů na motocykl Aprilia Moto 6.5 však moc nenajdete. Spolupráce italské Aprilie s francouzským designérem Philippem Starckem kýžené ovoce prostě nepřinesla. Zaoblené hrany v kombinaci šedo-oranžové kapotáže působí komicky až infantilně. Jsou motorkáři, kteří by si radši usekli ruku, než aby na tomto stroji vyrazili do ulic.

5) Skútr se stříškou BMW C1 byl neskutečným propadákem

Na počátku nového tisíciletí představila mnichovská automobilka zastřešený skútr BMW C1, který měl propojovat výhody jednostopého vozidla s osobním automobilem. Geniální nápad zastřešeného skútru, na kterém budete denně dojíždět do práce a nezmoknete, se nakonec stal jedním z největších propadáků vůbec. Vizionářské snahy BMW ztroskotaly i kvůli vysoké hmotnosti (185 kg) a slabému motoru s výkonem pouhých 11 kW. Konzervativní Němce tento bavorák zkrátka nezaujal a příliš nebodoval ani na jiných trzích.

Skútr se stříškou

Skútr se stříškou se zdál jako skvělý nápad. Těžký skútr se slabým motorem nakonec na trhu neprorazil.

6) Nejhorší Harley? Sportster z roku 1981

I slavný Harley-Davidson má ve výčtu mnoha krásných a silných mašin pár černých ovcí. Za vůbec nejhorší stroj z dílny tohoto věhlasného výrobce se považuje Harley-Davidson Sportster 1981, který patří současně mezi nejhůře ovladatelné motocykly všech dob. Sportster z osmdesátek byl příliš těžký a velmi špatně se s ním zatáčelo. Z hlediska designu byl podprůměrný, navíc i pomalý ve srovnání se stroji ve stejné kategorii a cenové třídě.

Motorka Harley

Na rozdíl od Sportsteru 1981 se Harley Sporter 883 povedl o poznání lépe.

7) Royal Enfield Bullet Electra – málo muziky za hodně peněz

Motorky značky Royal Enfield mají početnou skupinu příznivců, stejně jako odpůrců. Oblíbené jsou zejména u fanoušků přestaveb, které motivují i pořádané soutěže se zajímavými odměnami. Rozhodně nepatří do kategorie nejhorších a nejošklivějších, ale mnozí motorkáři se shodují na tom, že ta stejnou cenu zkrátka seženou zdařilejší stroj.

Příkladem je Royal Enfield Bullet Electra, který vzhledem zaujme příznivce vintage strojů, ale trochu pokulhává po technické stránce. Občas se objevují i problémy s řazením nebo řídicí elektronikou. Navíc má vyšší spotřebu, je těžší a při vyšších rychlostech hodně vibruje. Své fanoušky si ale jistě najde.

8) Honda CX500 nechvalně proslula technickými problémy

I v dnešní době má Honda CX500 velké množství příznivců, kteří na ni nedají dopustit. Bylo by nespravedlivé označit ji za nejhorší motocykl všech dob. Vždyť právě tento stroj využil řadu dříve neznámých technických inovací, ať už jde o vodní chlazení, startování pouze elektrostartérem nebo pohánění zadního kola nízkoúdržbovým kardanem.

Jenže zejména první verze motocyklu nebyly po technické stránce úplně dotažené a jejich majitelům způsobily mnoho problémů. Původní modely z roku 1978 měly nešťastně konstruovaný napínák rozvodového řetězu nebo špatné mazání ložisek. Docházelo také k poškození vinutí statoru nebo rychlému stárnutí těsnění vodní pumpy. Honda tak musela zorganizovat nejednu svolávací akci za účelem výměny kritických komponentů.

Bohužel také ve světě motocyklů platí, že i mistr tesař se někdy utne. Většina výrobců mašin se však ze svých chyb poučila a udělala vše pro to, aby se další propadáky s podobnými chybami na trh už nedostaly. Totéž platí i v oblasti motopneumatik – některé jsou lepší, jiné zaostávají i přes vyšší cenu. Až se budete po nových pneumatikách poohlížet, projděte si nezávislé testy, které vám výběr usnadní.

 

Vybrat si nové pneu na motorku

 

Zdroj fotografií: Depositphotos.com

 

Nahoru